Photoskit

Jag har inte mycket vad tålamod heter, när det kommer till tekniska saker. Jag anser mej vara ganska duktig och lättlärd och brukar vara den som sitter med ljudinstallationer eller dataprogram tills det att jag får det att fungera som jag vill. Min envishet gör att jag inte ger upp.. Men.. Mitt bristande tålamod, å andra sidan, gör att jag skriker, svär, drar mej i håret och skäller ut alla som råkar gå förbi eller - om jag ska ta ikväll som exempel - ploppar upp och säger hej på MSN.

Nu är jag äntligen färdig med mitt projekt för kvällen, efter två timmar. Jag bestämde mej för att skapa en ny bakgrund till mitt skrivbord och startade upp mitt nyinskaffade Photoshop. Glad i hågen satt jag där med alla dessa knappar och konstiga figurer och insåg snabbt att det här inte var någon lätt uppgift. Satt och svor för mej själv i ungefär en halvtimme, men sedan började det som smått lossna.. Jag slutatde dra mej ihåret efter ungefär en timme senare och min stackars vän i rutan slutade skicka ledsna smileys efter ytterligare 30 minuter.

Mitt resultat blev detta:

image13

..och mitt skrivbord har fått sej ett rejält ansiktslyft!

image14






Kommentarer
Postat av: Madelene och marodören

vart ju superbra bild!
Haha, jag känner igen det där med tålamod.
Är i för sig inte teknisk heller för den delen ;)
har aldrig tid att läsa manualer och bruksanvisningar.

2007-09-04 @ 09:07:37
URL: http://www.maddebeaneo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0