Övertid


Picknick i Badhusparken, midsommarafton 2010

 

Bebben är inne på övertid och jag måste säga att det är lååånga förväntansfulla dagar som kryper fram i snigelfart. Förvärkarna lyser med sin frånvaro. Allt är så lugnt att jag börjar tro att hon bestämt sig för att stanna kvar där inne, trots att det nu är så trångt att jag känner minsta lilla rörelse som hon gör.


Allt är färdigställt här hemma. Jag har fixat en sköthörna i tvättstugan, babykläderna är ordnade i storleksordning, spjälsängen står redo för en sovande liten bebbebus och skötväskan har jag packat om minst fem gånger! Till och med föräldrapenningen är beräknad och begärd, så nu får det till å starta. Kom igen smärta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0