Lilla bebbebus vecka 37+4

Idag är en sån där dag då allt känns bra. Jag känner mig superfin med min enorma bebbemage och jag strålar så mkt att andra måste skydda sina ögon. Nu är det bara två veckor innan nedkomst och jag kan knappt bärga mig! Livet verkligen leker, dansar och ler. Jag är tröttare än aldrig förr men jag vill inte missa en sekund av denna underbara dag!

Vi har varit på två extra tillväxtkontroller (ultraljud) sedan sist jag skrev. På det första fick vi reda på att vårt lilla mirakel är en flicka. (Tänk klänningar, pippilotter och ponnyridning!) Och på det andra lyckades vi fixa en bild på lillgummans ansikte. Tyvärr har jag problem med att få över bilden till datorn så jag kan inte dela med mig av den än. Ska försöka igen senare.



Så nu när vi har en aning om hur hon ser ut går det knappt att vänta på att förlossningen ska vara över och vi får ligga och titta på henne. Jag längtar så att jag håller på att bli gråhårig och vad jag kan tolka av rörelserna i magen så verkar hon också vara sugen på att komma ut för att få sträcka ut. Hon gör sitt bästa i magen, men nu är det trångt om utrymme..

Med bara två veckor kvar är det dags att packa BB-väskan och börja promenera så att allt kommer igång som det ska. Jag är inte sugen på att gå över tiden. Ut ska hon! Gärna imorn! :)

PS: Jag glömde ju berätta att jag ÄNTLIGEN lyckats filma "Hela havet stormar", men när jag skulle lägga upp det tog batterierna slut i kameran och kameraladdaren har vi lyckats slarva brt.. Men i helgen kommer mia fina föräldrar som fixat en NY laddare, så håll ögonen öppna så kanske ni får se lite bebbe-action!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0