Förlossning och shopping

Igår var Matthias ledig från jobbet så vi passade på att åka på en liten roadtrip och kika var förlossningen ligger. Här i Piteå finns inget BB, utan vi kommer att måsta åka till Sunderbyn's sjukhus. Det ligger ungefär sju mil härifrån så det gäller att åka i tid och veta vart man ska!

Fick nyaste numret av MAMA i veckan - ja, jag har börjat prenumerera på en mammatidning :) - och bland klädtips och hudkrämsanalyser fanns ett repotage som hette "Vi hann inte till BB". Det var tre mammor med sina berättelser. Den första bebben trängde sig ut inne på en Statoil-toalett. Nummer två kom ut i bilen innan det att de ens hunnit backa ut från avfarten. Och den sista kikade fram en vecka tidigt under en tågresa. Alla tre mammorna var chockade över hur fort det gått och jag likaså. Jag har alltid förväntat mig att händelseloppet ska gå till "som vanligt"; vattnet går, värkarna kommer igång, man åker in - och hinner få ALL bedövning som man vill ha - och tillsist kommer bebben. Därför är det lite läskigt att läsa om andras förlossningar. Man vet ju aldrig. Det kanske blir en spurtförlossning och vi står vid en avtagsväg mot Bertnäs utan en endaste lustgassnutt att tillgå?!

Efter vårt spanande på sjukhuset körde vi in till Luleå för en shoppingrunda. Jag fick mig lite koftor och vi hittade ett par jättefina jeans och två t-shirtar till Matthias. Utöver det gick jag lös inne på Indiska och köpte knoppar till garderoberna i sovrummet, nya gardiner till Josefins rum (Matthias dotter) och finare galgar till hallen. Mitt VISAkort brann!
Jag skulle verkligen behöva köpa en ny jacka. Den jag har börjat bli svår att stänga. Men det är svårt att hitta en storlek som passar. Magen är så stor att jag nästan behöver strl 40 för att det ska vara bekvämt men då är allt annat så vansinnigt stort! Näe, våren får se till att komma igång nu på riktigt så att det räcker med bara en tjockare tröja.

Nu ska jag lägga mig å vila i soffan en stund innan middagen. Vår shoppingdag igår yttrar sig idag genom krampande fötter och ganska rejält med foglossning, så det är nog soffläge som gäller frammåt kvällen.

Kommentarer
Postat av: Madde o Neo

Å andra sidan är det ju skönt om man slipper långdragen förlossning, säger det bara plupp så ska man nog va nöjd förutom att det kanske blir på fel ställe ;)



Jag ska hjälpa dig att heja fram våren, nu får det vara slut på vinterkyla och lappmögel!



Stor kram

2010-03-29 @ 07:01:30
URL: http://maddebeaneo.blogg.se/
Postat av: Madde o Neo

Glad Påsk och stor kram!

2010-04-02 @ 19:23:41
URL: http://maddebeaneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0